Friday, September 11, 2009

Λίγο γαλλικό νουάρ


Η πρώτη μου επαφή με τον Jean-Patrick Manchette έγινε τον περασμένο Απρίλιο.Μια απ'τις φατσόφιλες και παλιά μου συμμαθήτρια δημοσίευσε στο status της ένα βιβλίο του.Αμέσως μου κίνησε την περιέργεια  καταρχήν γιατί δεν τον είχα ακούσει ποτέ μου και κατά δεύτερον γιατί είχα πολύ καιρό να διαβάσω Γάλλο συγγραφέα.


Πρώτο που έκανα ήταν να πάρω πληροφορίες και ανακάλυψα ότι τη δεκαετία του 70' έγραψε αρκετά μυθιστορήματα,σχεδόν ένα κάθε χρόνο και μετά σταμάτησε απότομα τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 80'.Τελευταίο μυθιστόρημα το'γραψε το 1989 αλλά δημοσιεύτηκε ένα χρόνο μετά το θάνατο του το 1996 Πριγκίπισσα του αίματος.Ψάχνοντας σε γαλλικά σάιτ ανακάλυψα ότι πολλά βιβλία του έγινα κινηματογραφικά έργα ή τηλεοπτικές σειρές.Οι κριτικές του ως συγγραφέας ήταν θετικές,ενώ πολλά βιβλία του επαινέθηκαν από πολλούς συγγραφείς όπως James Ellroy.

 

To λεξιλόγιο το οποίο χρησιμοποιεί είναι ένα μιξ λογοτεχνικό και λαϊκό.Επηρεάζεται απ'τα καθημερινά γεγονότα που διαδραματίζονται σε Γαλλία και τον υπόλοιπο κόσμο,ειδικά το 70'....κοινωνική κριτική και πολιτικό υπόβαθρο.Ήταν γνωστό οτι ήταν ακροαριστερός.


Τα βιβλία του είναι εύκολα και γρήγορα,τα ρουφάς!Διαβάζονται σαν σημερινά παρόλο που είναι γραμμένα 30+ χρόνια.Δεν έχουν καμία σχέση με τα αμερικάνικα αστυνομικά μυθιστορήματα.Είναι καθαρά ευρωπαϊκή λογοτεχνία.


Θυμάμαι όταν είχα ρωτήσει τη φίλη μου με ποιο ν'αρχίσω δεν ήξερε ποιο να μου πρωτοπροτείνει και τώρα την καταλαβαίνω ούτε εγώ μπορώ να ξεχωρίσω και γι'αυτό ξεκινήσετε με όποιο βρείτε.Στα ελληνικά είναι μεταφρασμένα τα πιο γνωστά.


"Το καλό θρίλερ είναι ένα κοινωνικό μυθιστόρημα, ένα μυθιστόρημα της κοινωνικής κριτικής, η οποία λαμβάνει ανέκδοτες ιστορίες των εγκλημάτων" Jean-Patrick Manchette

2 comments:

Betty's Cuisine said...

...σημειώθηκε! όταν διαβάσω κάποιο δικό του θα σου πω εντυπώσεις...ευχαριστώ...

Και λοιπόν;E allora? said...

Θα επανέλθω σύντομα με δυό άλλους ξένους συγγραφείς που ρούφηξα τα βιβλία τους :).Να'χεις να διαλέξεις!

Related Posts with Thumbnails
Bookmark and Share