Sunday, October 17, 2010

Σούπα με μπαλάκια

Έτσι αποκαλεί τα γιουβαρελάκια ο φίλος μου γιατί του πέφτει λίγο δύσκολο να πει τη λέξη.Τρώει δυό μεγάλα πιάτα όχι σαν κι αυτό που βλέπετε στην φωτογραφία.Ο δε σκύλος κάνει σαν τρελός και τα φυλάει τα δικά του καραούλι.Του δίνουμε μεζέ και ξέρει ποια είναι τα δικά του.
Όποιος φίλος ξένος τα'χει δοκιμάσει έχει ξετρελαθεί.Η μαμά του γείτονά  μου που φτιάχνει μπισκότα και σας έχω δώσει συνταγή,μαμά Ιταλίδα την πρώτη φορά που δοκίμασε έγλυφε και τα μουστάκια της.Πέρσι τέτοια μέρα πάλι είχαν πιάσει τα κρύα και είχα φτιάξει το φαγητό.Κοίταξα το ποστ Κρύο καιρός για...  και είδα ότι τη συνταγή  δεν την είχα δώσει και συνεπώς νομίζω πώς έφτασε η ώρα.



Υλικά
500γρ μοσχαρίσιο κιμά
ένα μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο (να΄ναι καλά το μούλτι)
μαϊντανό φρέσκο ψιλοκομμένο ή ξερό
άνηθο φρέσκο ψιλοκομμένο ή ξερό  (μου'φεραν τα παιδιά!!!)
2 -3 χούφτες ρύζι
1-2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
αλάτι
μαύρο πιπέρι

1 κύβο ζωμό
2-3 χούφτες ρύζι

αλεύρι για όλες τις χρήσεις για αλεύρωμα

Αυγολέμονο
1-2 λεμόνια (εξαρτάται πόσο ξινά τα θέλετε)
1-2 αυγά (εξαρτάται πόσο μεγάλα είναι)


Σε μια μεγάλη κατσαρόλα τη γεμίζω μέχρι τη μέση και βράζω το νερό.Σβήνω το μάτι και ρίχνω το κύβο ζωμό.

Σε ένα μεγάλο μπωλ ρίχνω τον κιμά,το κρεμμύδι,το μαϊντανό,τον άνηθο,το ρύζι,το λάδι και το αλατοπίπερο. Ζυμώνω καλά και φτιάχνω μπαλάκια όπως τα αποκαλεί ο καλός μου.Τα αλευρώνω και τα ρίχνω στο ζωμό.Προσθέτω μέσα στο ζωμό ρύζι και αφήνω να σιγοβράσει καλά για κανά μισάωρο.Μόλις γίνουν σβήνω απ'τη φωτιά.


Για το αυγολέμονο χτυπάω καλά το αυγό και μετά ρίχνω σταγόνα σταγόνα το χυμό απ'τα λεμόνια.Σιγά σιγά γίνεται κρέμα.Μόλις τελειώσω με το λεμόνι ρίχνω γεμίζω το μικρό μου στίφτη με ζεστό ζωμό και το ρίχνω λίγο λίγο στο αυγολέμονο.Αδειάζω το μείγμα στην κατσαρόλα και το ανακατεύω κρατώντας την κατσαρόλα απ΄τα χερούλια και κάνοντας κυκλικές κινήσεις.

Ιδέες:
  • μαύρο πιπέρι στο πιάτο
  • μέσα στη σούπα γιαούρτι
  • κορν φλαουρ για να μη γίνει σούπα αλλά πηχτό,σαν παιδιά δεν τρώγαμε τις σούπες κι έτσι η μητέρα μας την έκανε πηχτή
  • μέσα στη σούπα λίγο χυμό φρέσκιας ντομάτας και αυτό πατέντα της μητέρας μου

40 comments:

Gaurakos said...

Πςςςς. Περίψε τίποτα;
Νά χαμε ένα πιάτο και εμείς.
Καλό υπόλοιπο Κυριακής. :)

Unknown said...

Καλημερα σε ολη την Italia bella!
Συνταγη βρηκα για σενα donna greca di vivere in Italia...
(ριξε μια ματια αν δεν την ξερεις)
Ταλιατέλες με μουστάρδα και καλαμπόκι
http://www.vita.gr/html/ent/956/ent.5956.asp

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

ΤΕΛΕΙΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ.
ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΟΚΚΙΝΙΣΤΟ.ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΜΕ ΑΡΚΕΤΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΓΧΟΣ.

mahler76 said...

τέλεια τα γιουβαρλάκια!!!

Anonymous said...

Πω πωωωωω
Μ αρέσουν πολύ!
Να σαι καλά γλυκιά μου
Φιλιά πολλά και καλή Κυριακή
D.Angel

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ said...

Αυτή την εκδοχή δεν την κάναμε ποτέ.
Εμείς βάζουμε 1-2 φλυτζανάκια του Ελλ.καφέ ρύζι στον κιμά μόνο.
Θα το δοκιμάσω και έτσι (έτσι τα κάνει η μαμά μιας φίλης μας).
Μόνο να προσέξουμε να μη μπερδέψουμε τα μπαλάκια! χαχα!!!
Καλό απόγευμα!

Unknown said...

Θα σε πνίξω και πεινάω.
:-) :-)

Unknown said...

Μολις εβγαλα φωτο τα γιουβαρλακια της μητερας μου, ειχε σημερα το ιδιο φαγητο με εσενα!
http://yfrog.com/b7greekgiouvarlakiaj

Ξανθή said...

Ότι πρέπει για τις κρύες μέρες!!
Λοιπόν φτιάξε μια λίστα με τα απαραίτητα από Ελλάδα που μπορούν να ταξιδέψουν εύκολα με ταχυδρομείο και στείλε την στο mail μου μαζί με τη διεύθυνσή σου.
Την περιμένω εεεεεεεεεεε
Φιλιά και καλή εβδομάδα.

ΦΟΥΛΗ said...

πες του να τα λέει κρεατοσφαιρίδια!!

Και λοιπόν;E allora? said...

Μπαααα Gaurakos ,δεν έμεινε τίποτα!

καλή βδομάδα :)

Και λοιπόν;E allora? said...

mygreek ευχαριστώ για τη συνταγη!

Και λοιπόν;E allora? said...

JK κοκκινιστό έχω να το φάω πάρα πολύ καιρό....πρέπει να το τιμήσω

καλή βδομάδα και σε'σενα :)

Και λοιπόν;E allora? said...

mahler76 μου αρέσει που τρως τα πάντα :)

Και λοιπόν;E allora? said...

Δύσπιστε έχει μάθει άλλα βασικά ελληνικά και αυτό μετράει :)))

καλη βδομάδα και να μου πεις αν σου αρέσει και αυτή η εκδοχή

Και λοιπόν;E allora? said...

D.Angel τελικά σε όλους αρέσουν και τώρα που'ναι περίοδος κρύος και με γρίπες εδώ πέρα είναι ό,τι πρέπει

καλή βδομάδα
χχχ

Και λοιπόν;E allora? said...

bear να με πνίξεις να χαρούν οι εχθροί μου!!!!

Και λοιπόν;E allora? said...

mygreek είδα το πιάτο της μαμάς,βλέπω εντός εκτός Ελλάδος το γιουβαρλάκι πάει σύννεφο :)))

Και λοιπόν;E allora? said...

Ξανθή δε φαντάζεσαι πόσα πράγματα χάνονται και γι'αυτό δε λέω σε κανέναν να μου στείλει.Όποτε έρχεται κάποιος (όπως ήρθαν καλη ώρα τα παιδιά) τους ζητάω.

Πάντως αν σε είχα εδώ κοντά μου θα σου έδινα φιλί και μια ζεστή αγκαλιά για να σε ευχαριστήσω :)

Και λοιπόν;E allora? said...

Φούλη πιο δύσκολη λέξη να βρεις χαχαχ

χχχχ

kat. said...

οκ..
και τη σουπα πως την λέει δηλαδη???

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Μαγείρευε γιατί πλάκωσε πελατεία και δεν βλέπω να φτάνουν!
Φιλιά από τον βροχερό Πειραιά!

drosostalitsa said...

Πωπωωωω μου τρέξαν τα σάλια!!! Ότι πρέπει για τον καιρό που έχουμε εδώ πάνω αυτές τις μέρες...

Καλό βράδυ *

Λίνα said...

Υπέροχη χειμωνιάτικη συνταγή.
Εμένα πάντως ένα μπολάκι δεν μου φτάνει. Τόσο πολύ μου αρέσει.

manousina said...

Ότι πρέπει για τις κρύες μέρες!! Με πολύ πολύ πιπέρι. Καλό βράδυ

Artanis said...

χαχα, τυπική Ιταλίδα μαμά με μουστάκια ;)
Αυτό μου άρεσε καλύτερα από την συνταγή την ίδια :)
Σε φιλώ...

Taste Advisor said...

Ωραία αγαπημένη συνταγή και εμείς το ρύζι το βάζουμε μέσα στον κιμά!
Φιλιά

Skouliki said...

αν και δεν τρωω σουπες ( ουτε κρεας αλλα μην το χεσω εντελως )
αυτη η σουπα ειναι απο τις λιγες που τρελαινομαι

φιλακια καλη εβδομαδα :)

zoyzoy said...

Πανεύκολο και γευστικότατο το πιάτο σου!
Ο,τι πρέπει τώρα που κρυώνει ο καιρός!

Καλή όρεξη με φιλιά θαλασσινά!

Arti said...

Κοίτα να δεις σύμπτωση!! Δεν είχα διαβάσει την ανάρτηση σου νωρίτερα και σήμερα είπαμε να φτιάξουμε γιουβαρλάκια κι εμείς που έχουμε καιρό να τα γευτούμε!!
Καλημέρα!!!

Και λοιπόν;E allora? said...

kat. στα ιταλικά λένε "σούπα με...." δεν έχουν μια λέξη όπως εμείς

Και λοιπόν;E allora? said...

Γιαγιά Αντιγόνη δε φαντάζεσαι πόσο μου αρέσει το μαγείρεμα κ να φανταστείς πριν βγω απ'το σπίτι μου μόνο ομελέτα ήξερα να φτιάχνω :)))

Και λοιπόν;E allora? said...

πες το ψέματα drosostalitsa ζεσταίνεσαι με τέτοιο φαγητό και είναι ό,τι πρέπει

καλό βράδυ εύχομαι

Και λοιπόν;E allora? said...

Λίνα η φωτογραφία ειναι από πέρσι που ήμουνα άρρωστη αλλιώς κι εγώ δε χαρίζομαι :)

Και λοιπόν;E allora? said...

manousina κι εγώ του πιπεριού!!!!

Και λοιπόν;E allora? said...

Artanis εδώ πάνω δεν πολυτρώνε τις νότιες συνταγές είναι μαθημένοι στα βούτυρα και στα χοιρινά....αν την έβλεπες τη μαμά θα ρίχνες κάτι γέλια χαχα

χχχχ

Και λοιπόν;E allora? said...

Taste Advisor έτσι μας έμαθε η μητέρα μας,δεν ήταν και του κρέατος γιατί μη νομίζεις έτσι μεγάλωσε...το κρέας στο σπίτι ήταν μια φορά του χρόνο λόγω φτώχειας.Έτσι και εμάς μας έμαθε να αγαπάμε όλα τα χορταρικά αλλά φυσικά και τα κρεατικά που σε εκεινη έλειψαν σαν παιδί

καλό βράδυ
χχχ

Και λοιπόν;E allora? said...

skouliki με τέτοια ζέστη Ελλάδα που να φας σούπα ;)

Και λοιπόν;E allora? said...

zoyzoy είναι εύκολο και το φτιάχνω συχνά το χειμώνα εξάλλου το τιμάμε στο σπίτι :))

φιλιά

Και λοιπόν;E allora? said...

Arti κλασικό φαγητό στα ελληνικά σπίτια αυτή την περίοδο :))

καλό βράδυ

Related Posts with Thumbnails
Bookmark and Share